Re: [BOG] Vi starter i weekenden

Peter Toft wrote:
> Lad lige andre end os ni komme med - indtil videre kan
> I se på forslag til split som Hans har lagt på
> http://www.sslug.dk/linuxbog/split/

Opsplitningen til en bog om Linux installation+applikationer
og administration+sikkerhed er god.

Linux-web bogen kunne måske generaliseres til en Linux-server
bog. Hvor der også var kapitler om nntp, dns, samba, email,
nfs osv. Dvs. introduktion og reference materiale for hvad man
har brug af viden, hvis man kører en linux server i et firma.
Her vil web selvfølgeligt stadig være det dominerende.

Jeg kan godt skrive noget om hvordan man laver cgi scripts
til form interfaces osv. til en sådan bog.

Men hvad er målgruppen og formålet med en bog om
programmeringssprog og kernelen?

Jeg syntes det der pt. står i bogen mht. programmeringssprog
er godt, fordi det er hvad en nybegynder har brug for for at
begynde at anvende et sprog på Linux. Der der kræves er
essentielt et "Hello World" program og hvordan man compiler
dette for en masse sprog (dog mangler Fortran og Ada :*).
Hvis den person har en introduktions bog til et sprog fx.
fra biblioteket så er han kørende.

Men det vil kræve en del arbejde for at udbygge programmerings
sprog sektionen til en bog der kan stå på egne ben, ikke mindst
fordi der findes massere af special litteratur for alle
programmeringssprog. Og fordi der inden for disse findes mange
special emner, f.x. c med netværksprogrammering eller C++ og STL.
Hvor meget skal der gåes i detaljer i en programmeringssprogbog?

Ligeledes forstår jeg ikke helt formålet med en bog om
linux kernel'en. Det vil kræve en del arbejde at holde den
uptodate. Arbejde der måske kunne anvendes mere produktivt
på installation og administrations bogen. Og de folk der er
interesseret i den type information vil sikkert kunne finde
den et sted på nettet. (Jeg syntes dog ikke at jeg selv har
kunne finde noget godt info om kernel.)

--
	Sometimes it's better to light a       Carsten Svaneborg
      flamethrower than curse the darkness.      sslug@sslug