Planer og tanker

Jeg har to nye bøger på vej.
============================
* En bog om Window-managere (wm) baseret på SSLUGs
  julekalender 2002. Der er en masse HTML->SGML
  oversættelse jeg gerne vil have hjælp til.

* En bog om enten Linux på cd _eller_ direkte
  Knoppix. http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html
  Grunden til at jeg er usikker er at der
  kommer en ny gren af Knoppix som er ultra sej.
  Man tager Knoppix og så laver man server-systemer
  f.eks. en Bugzilla eller andre server-applikationer
  som er en dræber at sætte op - da det hele kommer ind
  fra cd'en og starter op med database på enten floppy
  eller lign, så er det liiiidt sejt :)

Sig meget gerne til hvis I har interesse i at skrive på
de bøger.

Forbedring af unix+friheden
===========================
Jesper Krogh har en god ide - at få koblet sslug-novice
input til en systematisk opdatering af UNIX-bogen og
installationsbogen. Det kræver nok et par folk som går
sammen om at lave et koordineret bagholdsangreb på den
ide sammen med Jesper.

linuxbog.dk
===========
Som I kan se har jeg fået fat i domænet linuxbog.dk og
har post-adresse der. Det var tidligere købt at "Joe
Random" og det burde vi selv have købt tidligere.
Anyway - domænet blev åbenbart sluppet og jeg har nu
købt det. Jeg har overvejet at lade www.linuxbog.dk og
beta.linuxbog.dk pege på tyge.sslug.dk så vi kan have
"releases" og "beta" udgaver liggende der i fremtiden
på samme maskine - så slipper jeg for at kopiere 150 MB
over nettet ved hver release.

SGML->XML
=========
Det nager mig at jeg ikke kan oversætte bøger med
stikordregister på fx. Mandrake 9.0. Jeg er ved at se
på om det ikke er tid til XML som er mikroskopiske
rettelser til SGML-filerne og derefter udskiftning
af vores gamle slatne værktøjer. Pt. er det kun Red Hat
6.2 SGML tools som spiller 100% _efter_ de er hacket
lidt - skod uholdbart.

Læs også gerne
http://www.sagehill.net/xml/docbookxsl/ToolsSetup.html#d0e1094

"I don't think Microsoft is evil in itself; I just think that they make
really crappy operating systems." -- Linus Torvalds