Re: [BOG] Planer og tanker

On Fri, Mar 07, 2003 at 10:57:13PM +0100, Peter Toft wrote:
> [...]
>   julekalender 2002. Der er en masse HTML->SGML
>   oversættelse jeg gerne vil have hjælp til.
>
> * En bog om enten Linux på cd _eller_ direkte
>   Knoppix. http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html
>   Grunden til at jeg er usikker er at der
>   kommer en ny gren af Knoppix som er ultra sej.
>   Man tager Knoppix og så laver man server-systemer
>   f.eks. en Bugzilla eller andre server-applikationer
>   som er en dræber at sætte op - da det hele kommer ind
>   fra cd'en og starter op med database på enten floppy
>   eller lign, så er det liiiidt sejt :)
>
> Sig meget gerne til hvis I har interesse i at skrive på

Jeg vil da gerne lave noget på knoppix, som vi tidligere har talt om.
Jeg har snakket lidt med diverse forlag, men ikke kommet
så langt med dem. Nu er IDG forlag blevet solgt til FDB, det
kan være at de så er lidt nemmere at snakke med.

> SGML->XML
> =========
> Det nager mig at jeg ikke kan oversætte bøger med
> stikordregister på fx. Mandrake 9.0. Jeg er ved at se
> på om det ikke er tid til XML som er mikroskopiske
> rettelser til SGML-filerne og derefter udskiftning
> af vores gamle slatne værktøjer. Pt. er det kun Red Hat
> 6.2 SGML tools som spiller 100% _efter_ de er hacket
> lidt - skod uholdbart.

XML er en iso standard, har jeg fundet ud af.
ISO/IEC 8879 appendix L eller sårn.

Hilsen
keld