fyi: Ny forsker/studiebog skudt i gang

Hej

Jeg er gået i gang med at skrive på en ny bog: En absolut
begynder-bog, som skal introducere studerende og forskere til
Linux. Jeg lægger særlig vægt på novicer ved ikke-teknike fag, som
skal bruge deres computer til kommunkation, informationssøgning og til
at skrive avancerede dokumenter (rapporter og videnskabelige
artikler). Dermed afgrænser jeg mig hvad alt hvad der rimer på
programering, simulation m.v. - og alt hvad der foregår i en terminal.

Målgruppen er (groft sagt) folk der bruger MS-Word som filemanager og
ikke kan finde ud af at installere Windows. Min reference-ramme er
RUCs samfundsvidenskabelige og humanistiske uddannelser (selvom bogen
selvfølgelig kan bruges af mange andre!) - og jeg mener at det er
alt-afgørende for denne nye målgruppe at skære den skarpt.

Mit første forsøg ud i DocBook er udstiller her:

http://www.janus.dk/download/linux-bog/forsker-bog_rev_050803.tar

Blandt det jeg prioriterer højt i første omgang er en introduktion til
LyX og OpenOffice til rapporter (fodnoter, krydsreferencer,
stikordregister, littarturliste, tabeller, grafer etc).

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: sslug@sslug