Kladde forskerbog

   Hej Redaktører og forfattere!

   Denne mail sætter jeg også på bog-listen på sslug, håber det er ok.

   Indtil videre ligger Janus' filer på  tyge:/~donald/forsker og
her hos mig på http://d-axel.dk/pub/sslugbog/forsker-bog-janus/
men jeg kan ikke (og vil ikke) åbne for upload/cvs checkin.

   Den er oversat til .pdf med billeder (som ser godt ud). Der er
jo meget arbejde med at gøre teksten færdig til en version 0.9
forpremiere eller hvor vi starter, så det gør ikke så meget, at
den fører en lidt tilbagetrukken tilværelse lige nu.

   Da de fleste skal have en forbindelse til andre systemer, vil
jeg foreslå, at der er nogen, som skriver et lille afsnit om *den
nemmeste måde at opsætte et uplink*, enten med
/etc/ppp/pap-secrets og chap-secrets filer eller også en GUI
version (som jeg ikke mere er så tryg ved).

   Jeg vil gerne høre meninger om nytteværdien af en bog, som
er henvendt til forsker-studerende på det niveau, bogen har nu.
Der har været en lang debat på uddannelse - listen.

   Selv mener jeg, at en sådan bog kan have stor nytteværdi,
hvis den sigter på lige netop det, som de unge mennesker har
brug for og vel at mærke kan løse problemerne ved at anvise
links for download, rigtig konfiguration m.v.

   Men det er også vigtigt, at den markerer den holdning,
som den oprindelige titel gav udtryk for: Friheden til at vælge
og deraf friheden til at dele information.

   Hilsen,
   Donald