Re: [BOG] XML hjælp!

On Wed, 06 Aug 2003 22:24:02 +0200, Peter Toft wrote:

> Jeg fandt ikke ud af at bruge test rigtigt. Man-siden er ikke ret god. Jeg
> har pt. "løst" problemet på en klyt-måde
>
> echo `db2pdf bog.xml >& /dev/null`
> echo `db2pdf bog.xml >& /dev/null`
> echo `db2pdf bog.xml >& /dev/null`
Ovenstående mener jeg, er at øve vold mod make! Hvor ikke benytte de
faciliteter, der bliver stillet til rådighed?

Option til make: -k betyder, kør videre og udfør så meget du kan selvom
enkelte kommandoer fejler

Er det enkelte kommandoer, der driller, vil dette lille trick løse
problemet:

Hvis vi antager, at db2pdf støjer, kan alle kommandoer med db2pdf i make
escapes, så de altid returnere true på følgende måde:
db2pdf bog.xml || /bin/true
Ligegyldig hvilken returnværdi db2pdf generere vil den altid blive true,
da /bin/true altid returnerer true, og da sandhedsværdien for en or altid
er true, sålænge blot et af udtrykkene er true, vil make betragte
kommandoen som værende afviklet med et fejlfrit resultat.

Blot mine 10 cents:-)

--
Hilsen/Sincerely, Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.