Re: [BOG] Ny bog i CVS - meeen

  Hej igen - det er ikke så slemt som det lyder, jeg var ikke klar over
at PTO gerne vil checke det gamle forkerte materiale ud/ind - men
det er ikke noget problem. Det er små forskelle på, hvordan man arbejder
og det er ikke svært at forstå hinandens tankegang, når man ved det.
(hmmm ... når man ikke ved det er det nok ret svært :-)

  Jeg ville tro, at du kunne komme videre fra Peters vejledning, men
nu skal jeg forklare.

Janus Sandsgaard <sslug@sslug> wrote:

> Undskyld, men det virker som om der er lidt kommunikations-knas her og
> som om at Donald og Peter har lidt forskellige opfattelser af, hvad
> jeg skal gøre for at komme videre i CVS. Jeg har allerede lavet en
>
>         mv forsker old.forsker
>
> som Donald anbefalede. Jeg vil gerne gøre hvad der skal gøres, men jeg
> ikke det fornødne overblik over om jeg skal gøre som Donald eller som
> Peter siger. Måske jeg bare skal arbejde videre i en flad tekstfil,
> som jeg så kan flette ind med tags, når vi har en løsning.

Ok - det som peter siger, er, at du bare skal lægge de rigtige filer
oven i de gamle (det er hans måde).

1. rename det "fjernede dir" tilbage igen. Her kommer det ind som en
praktisk ting, at vi ikke brugte en destruktiv kommando.

    cd /home/janus/public_html/linuxbog
    mv old.forsker forsker

2. Nu kopieres de nye filer OVEN i de gamle, destruktiv kommando:
   Da vi ny ønsker, at cp skal være "dræber", så bruger vi ikke -i option.

   cp -pRvd /home/donald/forsker ./

   læg mærke til, at jeg stadig står i linuxbog. Da jeg ved, at der findes
et directory, der hedder forsker, skriver jeg ikke at target skal være
./forsker/ - for dette dir bliver brugt, hvis det findes.

   Hvis det ikke fandtes, ville det blive kreeret.

3. Nu har du de rigtige filer i /home/janus/public_html/linuxbog/forsker
og skifter op (eller ned) i denne gren

   cd forsker

   emacs manuskript.sgml

4. Nu
   Hvis du vil bygge en rettet pdf fil kan du prøve den almindeligt
anerkendte standard metode.

   cp -pRuv *.sgml db2pdf
   cd db2pdf
   db2pdf bog.sgml