Hjælp til at komme ordentlig i gang (jeg er forvirret) var: Re: [BOG] Ny bog i CVS - meeen

Peter Toft <sslug@sslug> writes:

> linuxbog/forsker er i CVS nu - men den kan ikke oversættes endnu og
> den er i dag en lang SGML-fil, som ikke passer ind i resten af
> bøgernes format. Det må komme :)

OK, tak for indsatsen. Især til Donald som har gjort en del for at
hjælp mig i gang. :-)

Jeg må nok bare erkende at jeg er blevet temmelig forvirret over
tråden her, og ikke fatter bjælde nu. Forstår fx. ikke hvorfor denne
bog tilsyneladende adskiller sig fra de andre mht. oversættelse
m.m. Jeg er ikke med på, hvordan tingene burde (plejer at) virke, hvad
der går galt og hvad jeg skal gøre og hvorfor. Pisse frusterende, og
jeg er sikkert en stor plage for jer garvede, der spiser Jade til
morgenmad ;-)

Jeg har nok bare brug for nogle meget præcise anvisninger på, hvad jeg
skal gøre for at 1) redigere filerne i min emacs, 2) teste dem og
rette evt. fejl. 3) committe ændringer, 4) Se det færdige resultat.

Måske det først kræver at "nogen" gør noget ved /forsker, så den
kommer til at fungere lige som de andre bøger (med make
whatever). Hvis "nogen" er friske på det vil jeg være meget
takemmelig. Hvis /forsker spiller på den standard-måde som de andre
bøger virker på, er det nok lettere at få hjælp og bruge eksisterende
vejledninger.

Nå, i morgen tidlig drager jeg på heldagstur til Strynø for at se lidt
på solen. Senere på aftenen eller søndag håber jeg så at kunne arbejde
på bogen.

-j

--
http://janus.dk