Re: [BOG] Hjælp til at komme ordentlig i gang(jeg er forvirret) var: Re: [BOG] Ny bog i CVS - meeen

On 09 Aug 2003 00:56:08 +0200
Janus Sandsgaard <sslug@sslug> wrote:

> OK, tak for indsatsen. Især til Donald som har gjort en del for at
> hjælp mig i gang. :-)

Selv tak.

> Jeg må nok bare erkende at jeg er blevet temmelig forvirret over
> tråden her, og ikke fatter bjælde nu. Forstår fx. ikke hvorfor denne
> bog tilsyneladende adskiller sig fra de andre mht. oversættelse
> m.m. Jeg er ikke med på, hvordan tingene burde (plejer at) virke, hvad
> der går galt og hvad jeg skal gøre og hvorfor. Pisse frusterende, og
> jeg er sikkert en stor plage for jer garvede, der spiser Jade til
> morgenmad ;-)

Jeg tror du er godt med på, hvordan tingene plejer at virke,
eftersom du netop fremhæver det tilbageværende problem
nedenfor, at du gerne vil have at de oversætter på samme måde som
de andre bøger, og det kommer den også til. Første skridt er at
få den til at oversætte, og det gør den (måske stadig?)

> Jeg har nok bare brug for nogle meget præcise anvisninger på, hvad jeg
> skal gøre for at 1) redigere filerne i min emacs, 2) teste dem og
> rette evt. fejl. 3) committe ændringer, 4) Se det færdige resultat.

Se det er netop sådan, at tingene plejer at virke (for nogen).
Jeg har fx. aldrig bekymret mig om Tyges oversættelse, men brugt
hvad der nu er hjemme og så udvekslet information med redaktionen.

> Måske det først kræver at "nogen" gør noget ved /forsker, så den
> kommer til at fungere lige som de andre bøger (med make
> whatever). Hvis "nogen" er friske på det vil jeg være meget

Nemlig, linuxbog/forsker mangler stadig nogle filer, før den kan
bruges på samme måde som de andre linuxbøger, med make.

Jeg så svaret fra PTO - han finer filerne frem.

> takemmelig. Hvis /forsker spiller på den standard-måde som de andre
> bøger virker på, er det nok lettere at få hjælp og bruge eksisterende
> vejledninger.
>
> Nå, i morgen tidlig drager jeg på heldagstur til Strynø for at se lidt
> på solen. Senere på aftenen eller søndag håber jeg så at kunne arbejde
> på bogen.

Det lyder som en dejlig tur. Hvor ligger Strynø? Er det ikke den
ved Næstved eller er det i Det Fynske Øhav?

Please, når du kører commit, så prøv at undgå bandeord i loggen:

> Haaber fanme det virker. Det er frusterende at bevaege sig rundt
> i noget, men ikke har overblik til at fatte. Nu vil jeg fanme
> skrive; eller måeg fanme  fyre op under MS-Word

Du må have været frustreret. Det kender jeg godt :-) Men MS-Word
kan også gøre garvede folk frustrerede, så det er ikke nogen
løsning :-0))

ET af dine spørgsmål kom af, at du ikke fulgte de anvisninger som
jeg har skrevet i mail / news.

Det var det mærkelige spørgsmål i går hvor du brugte
en CVS-kommando uden -d og uden CVSROOT, det har jeg ikke
anbefalet, og det virker ikke, har jeg nu kontrolleret. Det kan
jo godt være, at du havde fundet ud af noget, som jeg ikke vidste
(automatisk root-tracking i filetree ell. lign.) men det var blot
en fejl. Og jeg henledte da opmærksomheden på det, ikke?

Hvis du havde set, at forord.sgml mangler i CVS, så kunne
det også løses.

Det kan godt være, at Linuxbog / docBook er for langsomt for en
ildsjæl, men vi har ikke noget fungerende alternativ lige nu.

Hilsen
Donald