Checkout og db2pdf ok.

Undskyld jeg poster igen, men jeg prøver at undgå, at den kommer
i samme thread, jeg prøver simpelthen at lave en ny thread!

On Sat, 9 Aug 2003 12:28:50 +0200
donald_j_axel <sslug@sslug> writes to himself (;-<)

>    CVS add til linuxbog/forsker:
>
>    forord.sgml
>    licens.png
>    penguin.png

Der manglere yderligere add / commit af

     bogoversigt.sgml
     ophavsret.sgml

Fik jeg nævnt manuskript.sgml? Den er også med, selvf.

     Jeg troede, at CVS fungerede sådan, at når jeg havde lavet
commit af mit source dir, så var alle relevante filer kommet i
CVS. Men nej. Det var de ikke, der skal en add/commit for de
enkelte filer til. Er der ikke en genvej?

     For at se, om alt er i orden, har jeg release -d og derefter:

   cvs -d sslug@sslug:/usr/local/CVSROOT/ checkout linuxbog/forsker
   cd linuxbog/forsker
   mkdir db2pdf
   cd db2pdf
   ln -s ../*.sgml         ./
   ln -s ../images/*.png   ./
   db2pdf bog.sgml

   og det virker. Så er der ikke mere, jeg kan gøre. Nu burde man
jo kunne proppe en Makefile ind, og dette her skulle kunne gøre det,
Janus:

pdf:	$(SGML_SRC)
	mkdir db2pdf                     \
	cd db2pdf                        \
	ln -s ../*.sgml         ./       \
	ln -s ../images/*.png   ./       \
	db2pdf bog.sgml

   Uden at minimere Janus' frustrationer må jeg da
lige sige, at jeg har brugt utroligt meget tid på at køre CVS
nu, og at jeg opfattede min indsats med at lave et sæt filer,
der kunne transformeres med db2pdf som tilstrækkelig til at
man kunne komme i gang med at fylde indhold på.

   Men når man er mange om et system, så kan der jo ske
uforudsete ting, hvis man ikke aftaler tingene stille og
roligt i forvejen.

   GENERELLE KOMMENTARER

   Må jeg anbefale, at der skrives om bibtex og bibliographic
systemer. Det afsnit vil være værdifuldt. Forklar, hvem der
har lavet det, hvordan input ser ud og hvad man kan forvente
af resultater.

   Desuden vil et afsnit om Lyx være meget værdifuldt, hvis
man giver nogle eksempler på dokumenttyper og templates,
viser resultat og giver en præcis version af distribution.

   Vær opmærksom på, at der er nogle font-problemer med Lyx
i visse situationer, men at man kan vælge en option i en menu
så man får høj-kvalitet på alle systemer. Spørg Jørgen Hedegaard
eller på listen for uddannelse, hvis der er problemer med Lyx.

   Jeg synes ikke, at man skal fjerne standard Tux fra det
generelle forord. Bøgerne bør have et fælles præg, men det
er ikke mig, som afgør det alene.

   Hilsen
   Donald