Re: [BOG] autoconf branch

On Mon, 11 Aug 2003, donald_j_axel wrote:

> Desværre ser det ud til, at dit autoconf modul har gemt sig.
>
> tyge:/home/donald/public_html ::cvs -d /usr/local/CVSROOT checkout autoconf
> cvs checkout: cannot find module `autoconf' - ignored

Det er ikke et modul, men en branch. Du skal checke branchen ud...

Hvis du er usikker på det, kan du kopiere det CVS træ du allerede har
checket ud, og gå ind i kopien og skrive
cvs update -r autoconf

> (:: er mit prompt).

Interessant prompt!

> Jeg har også søgt efter navnet autoconf med locate, men finder
> ikke noget cvs - autoconf. Hvordan lister man indholdet af CVS?

Dunno?

>           --- *** ---
>
> Du skriver ligefrem "autoconf helvede" ... hmmm, det får mig jo
> til at blive lidt skeptisk, så jeg vil stille 2 spørgsmål
>
>   1) Sker der fortsat udvikling af autoconf?
>      (Eller er det bevist, at den er bedre til at fange inkonsistent
>      opsætning?)

Det gør der, ja.

>   2) Er det meningen, at folk skal kunne hente en fx.
> linuxbog-friheden-A30811-sgml.tar.gz , pakke ud og så fremstille
> en .pdf fil, eller ønsker vi at det er vores transformationer, som
> man bruger?

Dunno, spørg PTO.

>   Hvis 2->ja, så kan jeg regne ud, at autoconf skal hjælpe
> brugeren med at få et konsistent setup. Hvis 2->nej, så må vi
> skrive et eller andet om det, fx.:

Hvis vi går over til et autoconf setup, kunne man f.eks. have et dist
target, der lavede en lille lækker tar.gz pakke, der indeholder et
./configure script der checker for det nødvendige. Sådan lidt ligesom
andre slags pakker...

>   Det er svært at transformere vores SGML / XML til .pdf og html,

Det er udelukkende et spørgsmål om at gøre processen lidt mindre
"fragile". PTO's makefiler er ikke skrevet med det i mente, men mhp. batch
oversættelse på Tyge.

> og vi ønsker egentlig også helst, at folk henter vores færdige
> versioner. Hvis du alligevel insisterer på selv at transformere
> eller skrive bøger i docBook systemet, så læs vores bog "Friheden
> Til At Vælge At Skrive Dokumentation", som beskriver de vigtigste
> ting omkring installation, opmarkering og transformation.

Det ville være fantastisk, hvis det var utroligt let for folk at oversætte
filerne, så de selv kunne skrive om de ting de ved noget om.

Mads

Oh well, all operating systems crash constantly right? This is normal, right?
It has to be, Microsoft couldn't be so popular if their OS was so bad, could
they?
  Yes they could, and they are. And if you fail to realize it, it's your own
damn fault.
                               - Ron Coscorrosa, in response to MS France FUD