Re: [BOG] autoconf branch

On Tue, 12 Aug 2003 09:03:10 +0200 (CEST)
sslug@sslug wrote:

> Ja, den er jo lidt halvgammel, men det er "princippet" - jeg har ikke
> lavet noget der ikke hurtigt kan flyttes til HEAD - eller omvendt,

Det ser ud til at være bedre med sådan en her:

   cd ~ ; set -a ; CVSROOT=/usr/local/CVSROOT ; #setup ad lib.
   mkdir linuxbog_autoconf                      # eller kortere
   cd linuxbog_autoconf
   cvs checkout -r autoconf linuxbog

   eller analogt, senere: cvs update -r autoconf linuxbog

   så kan man, som du skrev:

   cd linuxbog
   ./bootstrap
   ./configure
   ./make start

   cd <bogidentifier>
   make

   # eller for at lave dem alle sammen,
   cd ~/linuxbog_autoconf/linuxbog
   make

   Der er en ting, som må kunne ændres.

   Target skal være afhængig af sgml sources på en sådan måde, at
der ikke bliver gen-bygget noget, når man kører make anden gang.
I øjeblikket begynder den forfra, ligesom Peters Batch Job (PBJ).
Kan det ikke skyldes, at den er autoconf orienteret? Makefilens
gør html-target afhængig af index.html, og derved tror jeg at den
kommer til at bygge den en gang mere, når man har pakket det hele
sammen.

   Kan den ikke bruge bog.sgml og/eller indhold.sgml som source
dependency?

   cd id4bog && make fungerer ellers rigtig godt.

   I princippet burde man så kunne pakke et dir efter make start
og så skulle den være der, pakken til at hjælpe folk i gang, så
du har jo løst et stor problem. Tak for det!

   Jeg vil starte en anden tråd om de redaktionelle opgaver, som
ligger foran os, vi må forberede et møde om bøgernes fremtid og
læsergrupper(målgrupper), sådan som vi blev enige om efter mødet
13/7.

   Hilsen
   Donald