Re: [BOG] Checkout + cvs-usage

On Sat, 16 Aug 2003 04:39:02 +0200
Erik Søe Sørensen <sslug@sslug> wrote:

> 'cvs -nq update' giver en god oversigt over, hvilke CVS-relaterede ting,
> der skal gøres. Jeg plejer at have "alias cvsstat='cvs -nq update'" (og

Hvor er jeg glad for denne reaktion -- tak for gode råd.

> kører i øvrigt aldrig masse-commits).

Er det fordi cvs tager alt affaldet med, altså fx fordi du i
samme dir har en masse build-filer, som ikke skal med?

> Du kan se mere, bl.a. om hvad outputtet betyder, her:
>    http://www.daimi.au.dk/~eriksoe/dIntProg/snippets.html#cvsstat

God beskrivelse, du har skrevet der. Specielt synes jeg det er
godt at du tager fat i almindelige "konventioner" om hvor ofte
man committer m.v.

> Hvis du bruger Emacs som editor, er der genveje for CVS-ede filer -
> specielt er 'C-x v v' rar (funktionen vc-next-action : vælger en
> passende af add/update/commit/ingenting).

Er det et nyt argument til at prøve Emacs eller kan vim lokkes
til det samme?

Selv om der er gået noget tid siden jeg spurgte, så er jeg
meget glad for svaret.