Re: [BOG] autoconf branch

On Sat, 16 Aug 2003 04:57:31 +0200
Erik Søe Sørensen <sslug@sslug> wrote:

> [...]

Jeg fandt ud af kommandoen:
mkdir ~/xxx && cd ~/xxx && cvs -d /usr/local/CVSROOT checkout -r update linuxbog

> cvs -n co ...   eller   cvs -n upd ...
> (-n betyder 'dry run')
> Men det kræver nok, at man på forhånd kender navnet på branchen og
> muligvis modulet.

Ja.

Der er god dokumentation af næsten alt i ~doc/cvs-x-x-x/cvs.ps
men ikke listing af indhold. CVS må kunne sammenlignes med et arkiv.

Men der er ikke nogen indlysende måde at liste på, andet end at
man selvfølgelig kan checke en hel version ud og release den med
det samme.

Det fylder og støjer, så at sige. og denne tingenes tilstand er
nok en af grundene til at jeg føler mig meget mere tryg ved
source arkiver fremstillet med tar eller pax. Der kan du se
filnavne, størrelse og dato og kan selvf. skrive en Changelog.

En tar - fil svarer til en cvs-tagget version. Filerne i arkivet
skal være gode sammen, altså kunne fremstille en komplet,
velfungerende version. Hvis det fylder for meget, kan man nøjes
med diff-filer. Så hvor er fordelen ved CVS? ;-)

Hilsen