Re: [BOG] ... og nu til XML

Peter Toft <sslug@sslug> writes:

> Prøv at forklar hvad du mener.
> Jeg har testet med at make html udgaven.

Der findes forskellige grader af "korrekte" XML dokumenter.  Det
første niveau der altid gælder er at XML-syntaksen skal være overholdt
(herunder at tags skal være korrekt lukkede), dvs at dokumentet er
"well-formed".

Næste trin er at det er validt - dvs at det overholder syntaksen
beskrevet i DocBook DTD'en - og der er adskillige XSLT oversættere som
kan køre uden at validere deres inddata mod DTD'en (da det tager tid).

Jeg har ikke et system svarende til det I bruger aktivt, så jeg kan
ikke teste det selv.
--
  Thorbjørn Ravn Andersen
  http://unixsnedkeren.dk/ravn