Re: [BOG] Checkout + cvs-usage

donald_j_axel wrote:
On Sat, 16 Aug 2003 04:39:02 +0200
Erik Søe Sørensen <sslug@sslug> wrote:

'cvs -nq update' giver en god oversigt over, hvilke CVS-relaterede ting, der skal gøres. Jeg plejer at have "alias cvsstat='cvs -nq update'" (og

Hvor er jeg glad for denne reaktion -- tak for gode råd.
Det glæder mig at kunne være til nytte :)

kører i øvrigt aldrig masse-commits).

Er det fordi cvs tager alt affaldet med, altså fx fordi du i samme dir har en masse build-filer, som ikke skal med?
Nej, intet bliver 'add'et automatisk - men det er alligevel en god ting at vide, hvad præcis man har lavet. Og hvis man gør det til en vane altid at committe eksplicit, behøver man ikke være bange for at foretage midlertidige ændringer/test-ændringer i andre filer. Men det er nok egentlig mest relevant for programkode.

Du kan se mere, bl.a. om hvad outputtet betyder, her:
  http://www.daimi.au.dk/~eriksoe/dIntProg/snippets.html#cvsstat

God beskrivelse, du har skrevet der. Specielt synes jeg det er godt at du tager fat i almindelige "konventioner" om hvor ofte man committer m.v.
Tak - teksten er rettet mod et hold, jeg skal være instruktor for - og som jeg har i sinde at lære almen viden og gode manerer ved siden af (for jeg er naturligvis moralsk overlegen og ved bedst ;)

Hvis du bruger Emacs som editor, er der genveje for CVS-ede filer - specielt er 'C-x v v' rar (funktionen vc-next-action : vælger en passende af add/update/commit/ingenting).

Er det et nyt argument til at prøve Emacs eller kan vim lokkes til det samme?
Dér må jeg melde pas - jeg blev aldrg rigtig venner med vim, og her er vi vist i den mere avancerede afdeling.
Men fætter Google siger noget om 'cvscommand.vim'...

Selv om der er gået noget tid siden jeg spurgte, så er jeg
meget glad for svaret.
Jeg var i tvivl om, hvorvidt det var passende at følge op på en halvgammel tråd, men det så ud som om der var behov - og det var der vist :)
(Derudover er det så ikke så meget, jeg fik lavet af FTAV-relevant i ferien ):

/Erik