Re: [BOG] Ville denne bog være interessant?

John Mørck Hansen skrev:
> [...]

Det kan jeg ikke lige sige.  Personligt interesserer jeg mig
ikke for Qt, men jeg kan forestille mig at der er en del
andre der gør det.  Og i så fald bør en bog om det vel være
velkommen i samlingen.

> Jo, det kunne det vel godt blive til... men for mig at se
> er der en bog om ANSI C og en bog som omhandler de
> muligheder man har af programmeringssprog på Linux. Sidst
> nævnte omhandler ikke noget om hvordan man programmerer i
> de forskellige sprog.

Det er lidt en mangel ved den bog.  Men hvis du mener du kan
skrive en hel bog om at skrive programmer der bruger Qt, så
lyder en selvstændig bog som en fornuftig idé.

> Jeg har lidt svært ved at se hvor den skulle puttes ind.
> ANSI C er det ikke lige frem. Og det passer heller ikke
> ind i bogen "Friheden til at programmere" som ikke
> omhandler selve sproget eller for den sags skyld de mange
> libs.

Det er ellers en del af abitionen med den, at de forskellige
biblioteker af generel interesse skal omtales der.  Men der
er nok noget om at lige så snart man går i detaljer om
brugen af et enkelt bibliotek, så skal det nok et andet
sted.

> Det man evt. kunne gøre var at oprette en C++ bog hvor den
> kunne puttes ind. Ligesom Java og C bøgerne!

Jep.  Men hvem har lyst til at skrive en bog om
C++-programmering?

Det står der i Docbook-specifikationen/dokumentationen.

Og så bør man nok også skaffe sig en kopi af det eksempel
som Peter Toft har lavet for at demonstrer bøgernes
struktur.  Det ligger vis under "/template/" i CVS-arkivet.

> Efter jeg har kikket igennem de mails som ligger i
> sslug.bog er der da en del ting som skal spille for, at
> tingende kan fungerer sammen med resten af bøgerne!.

Det burde du kunne klare ved at få fat i en kopi af
"make"-filerne og "/template/"-kataloget fra CVS-arkivet.

> Det jeg tænkte på var om der ikke findes en vejledning til
> nye bog/artikel forfattere som gerne vil igang.

Det gør der ikke.  Så ofte er det trods alt ikke at vi går i
gang med en ny bog.  Men det kunne være vi burde lave sådan
en vejledning.

Er det ikke bare et spørgsmål om at sende den til
redaktionsgruppen, så de kan tjekke den ind i CVS-arkivet
(hvis du ikke selv har adgang til det endnu).

Men hent kildeteksten til en af de andre bøger ("wm" er
forholdsvis ny og overskuelig) og sørg for at strukturen
svarer til den der er brugt der.

Jacob
--
Noir comme le diable