Re: [BOG] Ville denne bog være interessant?

On Thu, 21 Aug 2003 12:52:21 +0200 (MET DST)
Jacob Sparre Andersen <sslug@sslug> wrote:

> Det kan jeg ikke lige sige.  Personligt interesserer jeg mig
> ikke for Qt, men jeg kan forestille mig at der er en del
> andre der gør det.  Og i så fald bør en bog om det vel være
> velkommen i samlingen.

OK, så skriver jeg vidre !

> Det er lidt en mangel ved den bog.  Men hvis du mener du kan
> skrive en hel bog om at skrive programmer der bruger Qt, så
> lyder en selvstændig bog som en fornuftig idé.

Ja, det er et godt spørgsmål. Det handler også lidt om tid !
Men det er vel muligt for mig, at skrive mellem 20-30 sider inden alt
for længe. Det er måske ikke helt nok til en hel bog. Men hvis eller når
den bliver støre kan man vel "bare" opføre den som en selvstændig bog
hvis man ville.

> Det er ellers en del af abitionen med den, at de forskellige
> biblioteker af generel interesse skal omtales der.  Men der
> er nok noget om at lige så snart man går i detaljer om
> brugen af et enkelt bibliotek, så skal det nok et andet
> sted.

Ja, det er også min opfattelse.

> Jep.  Men hvem har lyst til at skrive en bog om
> C++-programmering?

Tja, det ved jeg ikke... det bliver ikke mig!

> Det står der i Docbook-specifikationen/dokumentationen.

OK, jeg troede der var en eller anden måde man skulle gøre det på. Så
det er fint. Jeg skriver bare løs i DocBook XML.

> Og så bør man nok også skaffe sig en kopi af det eksempel
> som Peter Toft har lavet for at demonstrer bøgernes
> struktur.  Det ligger vis under "/template/" i CVS-arkivet.

Hvordan får jeg fingerne i den ?

   ]$ cvs -d ...

> Det burde du kunne klare ved at få fat i en kopi af
> "make"-filerne og "/template/"-kataloget fra CVS-arkivet.

Ref. ovenfor.

> Det gør der ikke.  Så ofte er det trods alt ikke at vi går i
> gang med en ny bog.  Men det kunne være vi burde lave sådan
> en vejledning.

Ja det ville måske være en god ide. Den kan vel ikke blive mere end et
par sider.

> Er det ikke bare et spørgsmål om at sende den til
> redaktionsgruppen, så de kan tjekke den ind i CVS-arkivet
> (hvis du ikke selv har adgang til det endnu).

OK. Nej jeg har ikke adgang til tyge.

> Men hent kildeteksten til en af de andre bøger ("wm" er
> forholdsvis ny og overskuelig) og sørg for at strukturen
> svarer til den der er brugt der.

Jeps!

Tak for hjælpen.

(John =;-)