Re: [BOG] Nogle tanker om autoconf

On Thu, 21 Aug 2003 14:15:44 +0200 (CEST)
sslug@sslug wrote:

> Jeg ved ikke om jeg stadig er den eneste der så at det var lidt lettere at
> komme igang med bøgerne. Men, anyway, jeg har skrevet lidt om hvad jeg

Nej det er du ikke.

> synes der skal til og hvor langt jeg er nået. Jeg er ikke vild med at
> bruge mange flere timer på det, med mindre folk er enige i at det er en

Nej, pas på tiden. Og jo, folk er generelt med på gode ideer! ;-)

> god ide. Så kan jeg til gengæld hurtigt "smadre" HEAD. (et skridt tilbage
> til at starte med, for at kunne komme længere frem).

Altså, nu har du jo tidligere demonstreret en update -r tagname kommando,
som også kunne være (burde være) checkout -r tagname. Det ville være
bedst hvis man kan bruge den ny branch i et test dir (gerne dit eller
mit eller et nyt fælles) som er uafhængigt af http serverens filer.

Hvis Makefilerne fungerer efter de spredte ideer, som der jo er, så

   1) Kan de køres på et nyudchecket filtræ
      (Det kan den gamle jo trods alt hvis man checker
      alt ud eller ved, hvad der *skal* med.)

   2) Kan de generere et target i et build-dir (det er måske for meget
      at forlange for alle targets)

   3) Genererer ikke noget, hvis target er up2date (dit c) nedf.)

Er det ikke stort set, hvad der skal til?

> Ting man gerne ville have med autotools - i semiprioriteret rækkefølge
>
> a) Nem opstart for nye brugere
> b) dist[ribution] targets
> c) Korrekt genbygning af en bog, ved ændring af en "dependant" fil
> d) install (& uninstall) targets

Distributions-targets, det er arkiverne, ikke?
Det lyder spændende, hvad mener du med install-targets?
Umiddelbart tror jeg ikke vi behøver install?