Re: [BOG] VNC portnummer

Peter Toft wrote:
On tor, 2003-12-11 at 14:04, donald_j_axel wrote:

  Hej, jeg har lige prøvet VNC og det fungerer smukt, jeg kan
godt lide vejledningen i linuxbog.dk ... Se nedenfor.

  Portnummeret ser ud til at skulle være 5801 i st.f. 5901,
men jeg vil gerne lige have feedback inden jeg retter i sourcen.

Det er vist rigtigt som det står.

vncserver starter tre lyttende processer

vncklienter benytter port 5801 (5800 + display nummer ). Her benyttes vnc som protokol.

java-vncklienter benytter port 5901 (5900 + display nummer ).
Her benyttes http som protokol.

Dessuden startes en X server på 6001 (6000 + display nummer ). Det er vist denne der omdirrigeres til portene 5801 og 5901.

vh ...torkil...