Re: [BOG] VNC portnummer

     abstract: Hvad bruger man port 6001 til?

On Fri, 12 Dec 2003 01:11:26 +0000
Torkil Zachariassen <sslug@sslug> wrote:

> vncserver starter tre lyttende processer
>
> vncklienter benytter port 5801  (5800 + display nummer ).
> Her benyttes vnc som protokol.
>
> java-vncklienter benytter port 5901 (5900 + display nummer ).
> Her benyttes http som protokol.

Ok jeg kan nu se, hvad der menes. Men når du/man bruger en browser
så selv om det er en javadims indeni, så skal man henvende sig i
port 5801, og det er der vores bog mis-viser. Men når jeg starter
vncclient, så skal jeg skrive host.dom:5901

Der er ikke fordi det er en javaclient, man vncclient

 ... This is an Xt-based client applica

men måske er det lidt forskellige protokoller, applet og java?

6001 har jeg ikke fundet ud af endnu.

--
donald_j_axel(at)get2net.dk -- http://d-axel.dk/