Re: [FTAV] /friheden/bog/installation-af-linux.html janus@janus.dk

On Sun, 14 Dec 2003, donald_j_axel wrote:

> Spørgeren foreslår, at vi reviderer afsnittet om brug af harddisk. Hmm,
> jeg vil gerne kigge på det senere. Jeg mener ikke at det er en af de
> ting, der haster mest,

Det har du sikkert ret i. Det sprang mig bare i øjnene, og så valgte jeg
at skyde en kommentar af nu hvor jeg lige havde tanken (og Hans Schous
fine kommentar-sytem). :-)

> men det er rigtigt, at man - ved altid at fremhæve, hvor godt Linux
> kører på gammel hardware, kan komme til at give et noget "forældet
> indtryk" (hvordan skal man ellers udtrykke det?)

tjoo.. mere at lidt lyder som om, det er lettere at putte en ekstra
(gammel) disk i en maskine for at teste Linux. Hvis målgruppen er
bgyndere, er det nok lettere at bede dem brugre fx. Mandrakes glimrende
artitionerings-værktøj end at opfordre dem til at bruge skruetrækker. Og
så er det det med NTFS, hvor der referers til en gammel Mandarke. I dag
kan MDK og SuSE gøre det på en elegant måde.

-j