Re: [CPROG] funktioner

On Fri, 1 Dec 2000, Bo Mangor wrote:

> Hej alle sammen
>
> Nu havde jeg jo stor succes med at spørge om initalisering så jeg vil se om
> jeg har heldet med mig igen!
>
> Jeg har skrevet et program der kalder forskellige funktioner fra main() -
> det er en server der skal styre / besvare nogle opkald til en mSQL
> database - hvor den modtager forespørgelser fra klienter via socket og
> sender svarene tilbage via den samme socket!
>
> Problemet er at efter jeg har anvendt den funktion der forespørger i
> databasen samt sender svarene til klienten så skal jeg sende alle
> [...]

Frem for at forsøge at gennemskue dit problem, vil jeg anbefale dig at
lære at debugge. Du ville formentlig hurtigt kunne finde ud af hvad der
foregår ved at indsætte nogen "printf("Jeg er nu ved punkt x\n"); i din
kode. Eller, alternativt at lære at bruge gdb, f.eks. gennem en frontend
som ddd.

Det vil bedre kunne betale sig for dig i det lange løb.

Mads

If you aim the gun at your foot and pull the trigger, it's UNIX's job to
ensure reliable delivery of the bullet to where you aimed the gun (in
this case, Mr. Foot).