Re: [CPROG] linux ruter funktion

sslug@sslug wrote:

> hej sslug'er
>
> jeg er i gang med at skrive afgangs projekt, og mangler information om hvordan
> man kommunikere med den inbyggede ruter tabel i linux.
>
> jeg håber at der er nogen der kan fortælle mig hvordan.
> på forhånd tak,

Kan du ikke bare finde sourcen til route programmet og kigge der?

sslug@sslug>which route
/sbin/route
sslug@sslug>rpm -qf /sbin/route
net-tools-1.56-2

Så kan du installere (hvis det er en redhat maskine) net-tools source
RPM'en
og finde kildetekst .tar.gz filerne/filen i /usr/src/redhat/SOURCES

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08