Dot emacs

Hej,

Jeg har en dot-emacs som bl.a. indeholder linien:

(tool-bar-mode -1)

Mit problem er at min dot-emacs bliver brugt af forskellige versioner af
emacs hvor ikke alle kender denne variabel. Altså fejler min dot-emacs hvis
jeg benytter en maskine hvorpå der ligger en ældre version af emacs.

Hvordan udtrykker man følgende i sin dot-emacs:

if (varible-exists(tool-bar-mode)) then (tool-bar-mode -1)

Således at min dot-emacs kan klare ældre versioner uden problemer.

Er der nogle som kender til et lille eLisp dokument som beskriver hvordan
man laver sit første "hello-world" program i eLisp - altså "the basics of
eLisp programming"?

På forhånd tak for hjælpen - mvh. Jens 8-)