Xemacs paren problem

Hej

jeg forsøget at få slået parenten highligt til som standart for alle
brugere af systemet. (xemacs 21.4)

Ved brug af menu systemet kan jeg få følgende tilføjet til min .emacs

(custom-set-variables
 '(paren-mode (quote paren) nil (paren)))
(custom-set-faces)

hvilket fint giver det ønskede resultat. Så vidt jeg kan forstå
hjælpen til custom-set-variables svare dette ca til

(setq paren-mode (quote paren))
(require 'paren)

men når jeg prøver med dette i min .emacs virker det ikke.

Er der nogen der ved hvordan man får paren slået til på en
fornuftig måde.

Jeg kunne også godt tænke mig at vide om der ikke er en standart måde
hvorpå man kan oversætte de opsætninger man lave via menuen til mere
brugbare kommandoer der kan placeres i den globale site-start.el fil.