Re: [EMACS] Skrive lange tekster i Emacs

Jacob Sparre Andersen wrote:

I alle de emacs-opsætninger jeg har arbejdet med ombryder Alt-Q linierne (pænt endda).

Jeg er også ganske god tilfreds med M-q til at bryde linjene, men hvordan siger man til emacs hvor lang hver enkelt linje skal være?

Mit problem er at jeg har maximeret mit emacs (-nw) vindue, men linje ombrydningen, sker så den kun bruge ca. 2/3 af skærm breden. Jeg vil gærne ha' den til at bruge hele skærmbreden. hvordan?

Mvh,
stffn