Re: [EMACS] tex filer i emacs og stavekontrol

sslug@sslug writes:

> Det første er ganske væsentligt, hvordan overbeviser jeg emacs om, at den
> skal gemme mine LaTeX filer i .tex format, så jeg kan oversætte indholdet
> til .dvi filer?

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad du mener. Inddatafiler til
LaTeX er ren tekst, så du skal bare gemme dine filer. De behøver ikke
engang hedde .tex for at latex (programmet - derfor med rent små
bogstaver) vil oversætte dem.

> det andet er et lidt mere luksuspræget problem, da jeg staver ad h..... til
> ville en dansk stavekontrol ikke være afvejen, eksistere der en sådan til
> emacs??

Emacs arbejder fint sammen med ispell, og du kan finde gode danske
ordlister på http://da.speling.org/.

.Henrik

--
"det er fuldstændigt tåbligt" at mene noget andet når
Makholm har sagt at man er dum :-)