Re: [EMACS] tex filer i emacs og stavekontrol

On Tue, 2003-01-28 at 19:42, sslug@sslug wrote:
> Det første er ganske væsentligt, hvordan overbeviser jeg emacs om, at den
> skal gemme mine LaTeX filer i .tex format, så jeg kan oversætte indholdet
> til .dvi filer?

Hmmm... det lyder på mig som om du ikke rigtigt har sat dig ind i, hvad
LaTeX er? Prøv evt. at læse følgende bog igennem:
http://www.ctan.org/tex-archive/info/lshort/english/lshort.pdf

LaTeX-spørgsmål hører bedre hjemme i sslug-dok.

> det andet er et lidt mere luksuspræget problem, da jeg staver ad h..... til
> ville en dansk stavekontrol ikke være afvejen, eksistere der en sådan til
> emacs??

Jeg har følgende i min ~/.emacs fil:

;; use the danish dictionary as default
(setq ispell-dictionary "dansk")

Det får GNU/Emacs til at bruge den danske ordbog. Note: der skal
selvfølgelig være installeret en dansk ordbog på computeren, før det vil
virke.

Mvh
./Brix
--
Henrik Brix Andersen <sslug@sslug>

"The gap between theory and practice is wider in practice than in
theory"
                                                       -- Unknown