pc-selection-mode og S-insert

Hej!
Jeg har problemer med at få S-insert i "pc-selection-mode" til at virke
ordentligt. Når jeg trykker S-insert og jeg har markeret en region burde
teksten i kill ring overskrive regionen, men det gør den ikke. I stedet
bliver teksten i kill ring indsat ved siden af teksten i den markerede
region. Hvis jeg vil overskrive regionen er jeg nød til at bruge M-y.

"delete-selection-mode" er slået til. Hvis jeg markerer en region og
begynder og skrive, bliver regionen overskrevet.

Jeg håber der er en Emacs-haj der har forklaringen på dette lidt
irriterende problem.

På forhånd tak.

Anders Baumann