Re: [EMACS] tex filer i emacs og stavekontrol

sslug@sslug writes:

> Jeg er meget grøn som linuxbruger, men da jeg har hørt meget godt om LaTeX
> og emacs, har jeg tænkt mig, at give mig i kast med disse ting.

Vær klar over at Emacs er en stor mundfuld at starte på.

Når jeg skriver LaTeX i Emacs er jeg glad for AUC-TeX, RefTeX,
preview-latex og flyspell-mode.

AUC-TeX finder du på <http://www.nongnu.org/auctex/>. RefTeX følger
med Emacs, preview-latex bor på <http://preview-latex.sf.net/>, og
flyspell-mode kan du finde på
<http://www-sop.inria.fr/mimosa/personnel/Manuel.Serrano/flyspell/flyspell.html>.

For en hurtig introduktion til Emacs, så start med at taste 'C-h t'
for at få en tutorial frem.

--
Jacob - www.bunk.cc
Do I have a lifestyle yet?