Re: [EMACS] tex filer i emacs og stavekontrol

> Jeg er meget grøn som linuxbruger, men da jeg har hørt meget godt om LaTeX
> og emacs, har jeg tænkt mig, at give mig i kast med disse ting.

Vær klar over at Emacs er en stor mundfuld at starte på.

 - Ja, det har jeg fået at vide, men skal man brække halsen, kan man lige
så godt gøre sig fortjent til det :-)

Når jeg skriver LaTeX i Emacs er jeg glad for AUC-TeX, RefTeX,
preview-latex og flyspell-mode.

-Nu spørger jeg sikkert enormt dumt, og hvis de gamle hardcore linuxer griner
deres røv i laser skal det være dem vel ondt. Men, da jeg ikke kan få nit
modem til at virke under linux, kan det så lade sig gøre at downloade AUC-TeX
på en anden pc, brænde det på en cd (gider ikke høre ordet alideration!),
for derefter at installere det på min pc?

-Der står i installationsvejlednigen til flyspell, at det skal gemmes i emacs
load path. Hvad er det? (fik jeg sagt at jeg er begynder)

For en hurtig introduktion til Emacs, så start med at taste 'C-h t'
for at få en tutorial frem.
- Det vil prøve, mange tak.

Venligst Dexter

P.S.: Jeg skal lige have disse ting til at køre, så kan i få fred igen :-))

Få din egen webmail på http://solmail.sol.dk - gratis og med dig overalt!
Træt af virus? Få gratis beskyttelse her: http://antivirus.sol.dk