Re: [EMACS] tex filer i emacs og stavekontrol

sslug@sslug writes:

> Men, da jeg ikke kan få nit modem til at virke under linux, kan det
> så lade sig gøre at downloade AUC-TeX på en anden pc, brænde det på
> en cd (gider ikke høre ordet alideration!), for derefter at
> installere det på min pc?

Ja, det burde ikke være noget problem.

> -Der står i installationsvejlednigen til flyspell, at det skal gemmes i emacs
> load path. Hvad er det? (fik jeg sagt at jeg er begynder)

Load path er der hvor emacs søger efter kode den kan bruge.

Du kan tilføje et bibliotek til load-path med:

(add-to-list 'load-path "~/elisp/")

i din ~/.emacs, hvor det sidste argument naturligvis er det bibliotek
du vil tilføje, her fx "~/elisp/".

Er du i øvrigt ikke rar at bruge '>' til at angive citater? Det gør
det meget lettere at se hvad du selv har skrevet, og hvad andre har
skrevet.

... og undskyld til dem der nåede at se at et mærkeligt indlæg fra
mig, jeg ramte lige en forkert tast. Der er sendt en cancel (som
sikkert ikke hjælper i forhold til dem der læser via mail).

--
Jacob - www.bunk.cc
To err is human, to forgive unusual.