Re: [EMACS] auctex inst. i .emacs?

sslug@sslug writes:

> mkdir: kan ikke oprette kataloget '/usr/local/share/emacs/site-lisp': Ingen

Er du sikker på at det er der du har dine lisp-filer liggende? Hvis du
har installeret Emacs som binær pakke kunne jeg forestille mig at de
lå i /usr/share/emacs/site-lisp i stedet. Jeg ved det naturligvis
ikke, da jeg ikke kender dit system.

>    except that instead of /usr/local/... you should use the location of
> your sites emacs installation.

Netop!

> Jeg tænkte at jeg skulle finde min  .emacs fil.

Emacs læser som standard ~/.emacs. Har du ikke sådan en, så kan du
trygt lave en. Efter noget tid vil du sikkert selv have lavet en del
tilpasninger i den.

> Skal jeg så skrive: make lispdir= ~/emacs/site-lisp install    ?????

Ja, hvis du har et bibliotek der hedder ~/emacs/site-lisp/, og vil
have AUC-TeX til at bo i ~/emacs/site-lisp/auctex/.

> og er denne ~/emacs, emacs load-path?

Det ved jeg ikke. Hvad siger 'C-h v load-path RET'?

> Hvis det er så er det altså der flyspel skal kopieres ind?

En ting ad gangen her ... men, ja - flyspell.el skal også ligge i
load-path, hvis du vil bruge flyspell-mode.

--
Jacob - www.bunk.cc
All the troubles you have will pass away very quickly.