Re: [EMACS] auctex inst. i .emacs?

>Hvis du fjerner det sidste 'install', så vil jeg tro at du er godt
>kørende, så kommandoen bliver:
>
> make lispdir=/usr/share/emacs/site-lisp/

"Install" var nødvendigt :-)

>ind
>
>Nej, det gjorde jeg ikke.

Undskyld misforståelsen, men jeg var ikke med på hvad der var .emacs og hvad
der var load-path.

>eksiter
>
>Det er den .emacs der findes i dit hjemmekatalog.

Skal jeg ikke copiere dansk ispell katalog ind i loadpath?

>Det der ligger i /usr/share/emacs/ (eller hvor det nu ligger på dit
>system) er systemfiler til Emacs. ~/.emacs er din konfigurationsfil
>med *dine* instillinger af hvordan du synes Emacs skal virke for dig.

D.v.s. at .emacs indeholder standartopsætningen, og det er de filer der er
i load-path fra begyndelsen? Når jeg tilføjer flere ting (filer / kataloger)
i load-path skal jeg "aktivere" dem ved at fortælle emacs at de eksistere,
og det gør jeg via .emacs - er det nogenlunde rigtigt forstået?

Dexter

Få din egen webmail på http://solmail.sol.dk - gratis og med dig overalt!
Træt af virus? Få gratis beskyttelse her: http://antivirus.sol.dk