Re: [EMACS] auctex inst. i .emacs?

sslug@sslug writes:

> Auctex virker fint - tror jeg nok, auctex er et hjælpeprogem til at skrive
> latex med i emacs?

AUCTeX er en udvidelse til Emacs der giver dig en masse smart
funktionalitet i Emacs når du skriver LaTeX-kode. Hvis det virker, så
burde du få en menu der hedder "LaTeX" og en der hedder "Command" når
du åbner en .tex-fil. Virker det ikke får du Emacs' indbyggede
latex-mode, som giver en menu der hedder "TeX".

> Indeholder det også en oversætter? (fra .tex til .dvi?)

Nej. Der skal du fx bruge tetex.

> Jeg kan ikke få emacs til at fortælle mig at stovefejl er forkert (men når
> jeg bruger ispell -d dansk i konsolen er der ingen problemer?)

Har du prøvet 'M-x ispell-buffer RET'?

> Det virker slet ikke! Jeg kan taste M-x (M = Esc?) alle de gange jeg vil
> og skrive flyspell-mode i emacs "komandolinje" alle de gange jeg vil, der
> sker ikke noget, kan I se hvad jeg har gjort forkert?

Meta er oftest det samme som Alt på almindelige PC-keyboards.

--
Jacob - www.bunk.cc
The greatest of faults is to be conscious of none.