Re: [EMACS] auctex inst. i .emacs?

Jacob Bunk Nielsen <sslug@sslug> writes:

> Hvis man bruger AUCTeX, bruger man latex-mode er det så vidt jeg
> husker C-c C-f. AUCTeX kan selvfølgelig klart anbefales :-)

Du mener "hvis man IKKE bruger AUC TeX".

> Jeg bruger LaTeX-mode-hook - men det er nok bare mig :-)

LaTeX-mode kører både text-mode-hook, TeX-mode-hook og
LaTeX-mode-hook.  Jeg vil anbefale at man bruger den første, på den
måde får man stavecheck i alle de modes der er beregnet til
menneskesprog.

Jeg ville også anbefale at sætte dem med

    M-x customize-option <ret> text-mode-hook <ret>

Der kan man både aktivere flyspell og auto fill, og hvis man gør det
på den måde vil det spille sammen Options menuen, i hvert fald i nyere
emacsen.