Re: [EMACS] auctex inst. i .emacs?

>Så prøv lige at se hvad den rent faktisk vil kendes ved, ved at skrive
>'M-x ispell-change-dictionary RET TAB'. Så burde den vise dig en liste
>over hvad Emacs vil kendes ved (det er ikke nødvendigvis det samme som
>er installeret på systemet).

Det her er hvad emacs meddeler at den vil acceptere af stavekontrol-lister:

Possible completions are:
american			   british
default				   english

>Så skal du nok installere en ispell-da.xxxxx.rpm fra din SuSE-CD.

Jeg har ikke danske ispell med på mine SuSE cd'er - pers. udgaven er vidst
lidt skrabet :-(

>Jamen, det er jo ikke der den skal ligge, og det ligner umiddelbart
>også et bibliotek (?). Er det en tarball du har hentet et eller andet
>sted fra? Hvordan er det havnet det?

Jeg hentede filen http://da.speling.org/filer/ispell-da-1.4.23.tar.gz og
fulgte anvisningen, hvilket resulterede i det du kan se her under:

Det her er katalogerne i mit hjemmekatalog
sslug@sslug:~>ls
Auctex   Documents  Mail               billeder          public_html
Desktop  GNUstep    OpenOffice.org1.0  ispell-da-1.4.23

og det her er så hvad ispell kataloget indeholder

sslug@sslug:~> ls ispell-da-1.4.23/
COPYING    Makefile  contributors  dansk.hash       words-da.ispell.cnt
Copyright  README    dansk.aff     words-da.ispell  words-da.ispell.stat
sslug@sslug:~>

(jeg har jo kopieret Auctex ind i emacs load-path, så jeg kan vel godt slette
det katalog der er i mit hjemmekatalog?)

Sådan ser det ud. Kan jeg evt flytte kataloget eller skal jeg fjerne det
og installere et andet?

      Dexter

Få din egen webmail på http://solmail.sol.dk - gratis og med dig overalt!
Træt af virus? Få gratis beskyttelse her: http://antivirus.sol.dk