Re: [EMACS] auctex inst. i .emacs?

"Dennis Hansen" <sslug@sslug> writes:

> Det her er hvad emacs meddeler at den vil acceptere af stavekontrol-lister:
>
> Possible completions are:
> american			   british
> default				   english

OK - så er der ikke noget at sige til at den ikke vil kendes ved
'dansk'.

> Jeg har ikke danske ispell med på mine SuSE cd'er - pers. udgaven er vidst
> lidt skrabet :-(

Det lyder godt nok mærkeligt.

Desværre kan jeg ikke lige lokke en directory-listing ud af
<ftp://ftp.sunet.se/pub/Linux/distributions/suse/suse/i386/8.1/suse/i586/>.
Men det skulle altså undre mig om der ikke også var en ispell-da
imellem.

Ellers ville det i hvert fald være en af de grunde der kunne gøre at
jeg fandt mig en anden distribution. Mit liv er for kort til den slags
bøvl.

> Jeg hentede filen http://da.speling.org/filer/ispell-da-1.4.23.tar.gz og
> fulgte anvisningen, hvilket resulterede i det du kan se her under:

Jeg har altid blot brugt de ordbøger der følger med min
distribution. Jeg ved ikke lige hvad du skal gøre med den der. Der må
du lige selv læse i manualen til ispell, eller spørge ovre på
sslug-teknik eller noget.

> (jeg har jo kopieret Auctex ind i emacs load-path, så jeg kan vel godt slette
> det katalog der er i mit hjemmekatalog?)

Hvis du ikke bruge nogle filer fra kataloget, så jo. Om du gør det ved
jeg ikke - det har jeg ikke overblik over dit system til at svare
på. Du kan jo prøve at omdøbe det i første omgang og se om alting
stadig virker.

--
Jacob - www.bunk.cc
Don't you wish you had more energy... or less ambition?