Re: [EMACS] hvilken udgave af emacs?

Jacob Bunk Nielsen <sslug@sslug> writes:

> Hvis du ikke har brugt Emacs før vil jeg ikke tro at du vil opleve den
> helt store forskel. Der er det vist mest lidt med udseendet der er
> forskelligt.

Den store forskel fra et brugerflade synspunkt er brugen af musen.
XEmacs har en menu på højre knap ligesom de fleste andre programmer.
Emacs bruger den til at markere et område, og to klik for at slette
det.  Den midterste knap er paste.  Det giver en usædvanlig, men meget
effektiv form for musebaseret cut, copy and paste, uden brug af
menuer.