Re: [EMACS] hvilken udgave af emacs?

Per Abrahamsen <sslug@sslug> writes:

> Den store forskel fra et brugerflade synspunkt er brugen af musen.

OK - jeg må indrømme at jeg sjældent bruger XEmacs, men de gange jeg
har brugt den har den virket nogenlunde som GNU Emacs, som jeg bruger
til hverdag.

> XEmacs har en menu på højre knap ligesom de fleste andre programmer.

OK - det vidste jeg ikke.

> Emacs bruger den til at markere et område, og to klik for at slette
> det.  Den midterste knap er paste.  Det giver en usædvanlig, men meget
> effektiv form for musebaseret cut, copy and paste, uden brug af
> menuer.

Det lader til at være et meget bevidst designvalg, hvis man fx læser
<http://www.jwz.org/doc/x-cut-and-paste.html>.

Jeg bruger i øvrigt heller ikke ret tit den musebaserede cut-n-paste i
Emacs, da jeg synes det er lettere at gøre den slags uden at skulle
flytte hånden til musen.

--
Jacob - www.bunk.cc
The world is coming to an end--save your buffers!