Brief/Crisp emulering

Hej

Er der mon nogen der kan hjælpe mig med at få crisp-brief emuleringen i
emacs til at fungere korrekt?

Problemet er ikke at aktivere den indbyggede emulering, det går fint, men
desværre er den ikke helt korrekt. Jeg har fundet hvad der skulle være den
helt rigtige løsning på nettet
http://www.dotfiles.com/files/6/180__emacs.brief
men desværre igen det samme problem - tasterne på keypad fungerer ikke
efter hensigten d.v.s de giver tegnværdierne / * - + etc. og det er ikke
meningen. I Brief/crisp skal f. eks. * tasten på keypad lave "undo" og +
tasten er "copy line".

Det virker som om Linux systemet på en eller anden vis forhindrer brugen af
keypad tasterne.

Jeg har forsøgt med forskellige Redhat og Slackware versioner med samme
resultat. Det kan oplyses at jeg kører med standard US keyboard i standard
opsætning.

Jeg har ligeledes forsøgt at få LED2.0 editoren omstillet til Brief-crisp
emulering, men løber ind i samme problem, systemet vil ikke lade mig få
kontrol over keypad tangenterne.

Håber en af jer kan hjælpe
mvh Søren