Re: [EMACS] Opsætning til C programmering

Det er en rigtig god ide at bruge emacs til compilering, for du kan let gå fra den ene warning/error til den næste.

Jeg har kodet knappen F9 til compilering i min .emacs
(global-set-key [f9] 'compile)
men du kan også bare skrive
alt-x compile
og der kommer så en default kommando frem, som er
make -k
hvilket jeg normalt bruger, da jeg benytte Makefiler.
Hvis du vil vente lidt med at lave makefiler, så kan du bare erstatte teksten (make -k) med din kommando.

mvh
Jan

Allan Nielsen wrote:
Hej
Jeg vil gerne igang med at lære at programmer i C, dertil havde jeg
tænkt mig at bruge emacs. Mit problem er at jeg ikke kan få compailer
knappen til at virke, så når jeg har lavet noget bliver jeg nød til at
gemme det, og gå ud i consollen om compaile det manuelt, dette er en
smule trals.
Jeg bruger gcc til at compaile med, når jeg compailer skriver jeg
følgende:
gcc [filnavn] -o [filnavn]
og for at se resultatet:
./[filnavn]
Kan jeg ikke configurere emacs så den kan gøre dette for mig?