Re: [EMACS] Hvordan ændrer jeg i "opstartsbiblioteket", når jeg trykker ctrl x ctrl f

Tak for svaret.

Jeg kan ikke umiddelbart få det til at virke, men jeg forsøger videre.

Jeg har forøvrigt sat min evironment-variabel "HOME" til c:/user/home til brug for CYGWIN. Her virker variablen.

Jeg vil forsøge at lege videre med dette.

Venlig hilsen
Thomas

Peter Makholm wrote:
Thomas <sslug@sslug> writes:

Når jeg starter emacs, og skriver ctrl x ctrl f, får jeg følgende
"startbibliotek":

C:\Programmer\emacs20.7\bin/

Der er selvfølgelig tale om en eller anden indstilling, som -
forhåbentligt - kan ædres til fx. c:\.

Min emacs bruger bare det aktuelle katalog som jeg var i da jeg
startede Emacs. Dette er da absolut det mest naturlige.

Hvordan går man det? (Spørgsmålet gælder også for opstart af emacs til
linux.)

*Måske* kan du i din opstart globalt sætte default-directory til noget
du finder fornuftigt. Mindre sandsynligt kan du kalde funktionen cd
fra din opstart.

Prøv med følgende i din opstartsfil:

(setq-default default-directory "/home/username")