Re: [EMACS] Ønsket anvendt browser skal sættes til MozillaFird

Thomas <sslug@sslug> writes:

> Da jeg ikke er særlig rutineret i at konfigurere min .emacs, så vil
> jeg også gerne vide, hvorledes jeg skriver det i denne fil.

Jeg bruger:

(setq browse-url-browser-function 'browse-url-generic
      browse-url-generic-program "/usr/bin/mozilla")

... men du kommer faktisk ret langt med customize. Det er netop lavet
for at man ikke selv behøver at kunne finde ud af at rode i sin .emacs.

> (Hvis nogen eventuelt kender en hamrende pædagogisk side, der
> omhandler emnet, så vil jeg blive meget glad for at få URL'en.)

Jeg havde meget glæde af lige at kigge igennem de første 40-50 sider
(det er ikke så slemt - de er meget hurtigt skimmet) af Emacs LISP
introduktionen. Den bor på
<http://mirrors.sunsite.dk/gnu/emacs/emacs-lisp-intro-2.04.tar.gz>

Ellers kan du også have meget ud af at bruge Emacs' hjælpesystem.

--
Jacob - www.bunk.cc
You are a bundle of energy, always on the go.