Re: [EMACS] Emacs, Fedora og UTF-8

On Tuesday 27 April 2004 19:49, Jacob Sparre Andersen wrote:

> Det behøver det nu ikke at være.  Har du prøvet at sætte
> systemvariablen "LANG" til "da_DK.ISO8859-1"?
>
> Jacob

Kære Per og Jacob,

Tak for jeres svar.  Det virkede at sætte Emacs op til UTF-8 (gad vide hvorfor
den ikke adlyder $LANG når der ikke står noget i .emacs).  Nu bliver det
spændende at se hvor meget andet vrøvl jeg får, LaTeX kunne blive en
udfordring :-)

Umiddelbart var jeg også mere tilbøjelig til at slå Unicode fra, men
principielt er Unicode vel den eneste gode løsning på alt dette
karaktersætsvrøvl, så nu giver jeg det en chance.

Mange tak for hjælpen!

Jakob