Re: [EMACS] Emacs kan ikke vise utf8 korrekt

sslug@sslug (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Der er nogen resourcer på
> http://www.math.utah.edu/~beebe/fonts/unicode.html#fonts

Tak.

> Jeg har tidligere haft fornuftige resultater med Bitstream Cyberbit,
> men den er taget tilbage fra deres website.  Du kan nok hitte den et
> sted - led efter en truetype fil der fylder 13 Mb.

Den ligger her:

http://ftp.netscape.com/pub/communicator/extras/fonts/windows/

I tilfældet andre skulle få brug for den.

Nå, men jeg har ikke kunnet få det til at virke: Jeg har installeret
fonten, så jeg kan se den i xfontsel (dog kun i 17 punkt), men i emacs
er den ikke med i den menu 'shift + venstre museklik' giver, ej heller i
outputtet fra (prin1-to-string (x-list-fonts "*")).

Hvad kan jeg mangle at gøre før den bliver tilgængelig i emacs?

Mvh.

  Dennis Jørgensen