emacs fejler på windows med ftp-login-nav n med backslash

Hejsa

Jeg kører på arbejdet med windows, og har derfor installeret emacs til windows (21.3.1 for windows).
"Mit problem gælder kun på en windowsmaskine. Det er testet på en linux, hvor det virker fint."

Men nu har endnu en skør windows-support givet mig et login-navn med backslash.
Emacs tror at mit login-navn således kun består at de tegn der kommer efter backslash ...???

Hvordan escape'r jeg backslash i mit loginnavn?

Mvh.
Morten Therkildsen