projekt setup filer

Nogen forslag til hvordan jeg definerer en række emacs variable, funktioner, keyboard-shortcuts mm, som er unikke for et givent projekt.

Jeg vil nødigt editere .emacs for hver gang jeg arbejder på et nyt projekt.

Jeg forestiller mig at man kan lægge en fil med emacs definitioner sammen med sine projekt filer, og så loade denne fra emacs.

Men jeg ved ikke hvordan det kan gøres i praksis?
Hvordan loader jeg en sådan 'supplerende' emacs setup fil?
Vil det være samme syntax som dot-emacs ?

Eller hvad findes der af løsninger på et sådant 'standard' problem?

/ Kristian