Re: [EMACS] projekt setup filer

tirsdag 05 juni 2007 12:15 skrev Kristian Nørgaard:
> Nogen forslag til hvordan jeg definerer en række emacs variable,
> funktioner, keyboard-shortcuts mm, som er unikke for et givent projekt.
>
> Jeg vil nødigt editere .emacs for hver gang jeg arbejder på et nyt projekt.
>
> Jeg forestiller mig at man kan lægge en fil med emacs definitioner
> sammen med sine projekt filer, og så loade denne fra emacs.

Det er da en måde, ihvertfald.

> Men jeg ved ikke hvordan det kan gøres i praksis?

Som du siger, så kan man bruge M-x load-file, f.eks.

> Hvordan loader jeg en sådan 'supplerende' emacs setup fil?
> Vil det være samme syntax som dot-emacs ?

Ja.

> Eller hvad findes der af løsninger på et sådant 'standard' problem?

Ved jeg ikke. Du kan lave noget med modes, jo, men det er nok ikke lige sagen.

Mvh

Mads

Sending Blizzard 100,000 e-mails isn't going to get Starcraft ported to
Linux. Selling 100,000 copies of Quake III is.

            - Scott Draeker, Loki soft, on advocating for Linux games.